Volem ser exemple (30 de setembre al 4 d'octubre)


 SER EXEMPLE PELS ALTRES


A les portes d'un nou curs, hi ha molta gent que es fa propòsits: millorar les seves notes, canviar la seva actitud, procurar ser més endreçat... Els companys que ens envolten, la nostra família, el nostre entorn també percep aquests canvis, i és per això que durant aquesta setmana volem parlar de la importància de donar exemple.


Atura't un minut, en silenci. Llegeix les preguntes (una cada dia) i pensa-hi. 

Si vols, després de reflexionar-hi, pots compartir-ho amb la resta de la classe.

1. Com soc? Quines coses bones tinc? Quines coses no m'agraden de mi?

2. La meva actitud, el meu tracte amb la gent... és un bon exemple per les persones que m'envolten?

3. Què crec que pensa la gent -els meus amics, la meva família...- quan veu la meva actitud? 

4. Puc canviar alguna cosa de la meva actitud? Com ho puc fer?

5. Coneixes persones del teu voltant que siguin bons exemples pels altres? Qui? Què han fet per ser bons exemples? 


A banda d'aquestes preguntes, podeu reflexionar sobre la importància de ser exemple pels altres amb aquests recursos: 

EL PODER DE UNA MIRADA (ESO)

Tot allò que fem en el nostre dia a dia pot tenir repercussions en les persones que ens envolten. Tan sols una mirada pot expressar moltes coses... 



MUCHA GENTE (CICLE SUPERIOR)

Per ser exemple pels altres, és important saber-se posar a la seva pell. Què creus que vol dir la cançó quan diu que al món "hi ha molta gent però poques persones"?



SR. INDIFERENTE (CICLE INICIAL I CICLE MITJÀ)




Comentaris