* Divendres, 5 d'octubre de 2012
LLIBRE DE LA SAVIESA

Aquest llibre de la Bíblia, atribuït al rei Salomó, es va escriure vers el 50 a.C.. En ell se'ns diu que SER savi val molt més que TENIR "tot l'or del món"; que cal no deixar-se enlluernar per les coses materials i buscar llum dins d'un mateix.

“...vaig pregar Déu, i ell em donà l’enteniment, vaig invocar-lo i em vingué l’esperit de Saviesa. La prefereixo a ceptres i trons, i al seu costat tinc la riquesa per no res. Ni tan sols la puc comparar a les pedres precioses, perquè al seu davant tot l’or del món és un grapat de sorra, i la plata no valdria més que el fang. Me l’estimo més que la salut i la bellesa; he decidit que em faci de llum, perquè la seva claror no s’apaga mai.” 
Sv 7, 7-10
“La Saviesa té un esperit intel·ligent, sant,... àgil, penetrant, immaculat, clar, inofensiu, amic del bé,... benvolent, humanitari, segur, tranquil,... (...) És un reflex de la llum eterna... de Déu... La Saviesa... ho pot tot (...). A cada generació entra a les ànimes santes i en fa profetes i amics de Déu. (...) És més radiant que el sol i supera tota l’estelada. I, comparada amb la llum del dia, la supera fora mida, perquè el dia deixa pas a la nit, però la maldat no pot res contra la Saviesa.”  
Sv 7, 22-30

Comentaris